بِرِنت، بهترین مقصد سفر برای عاشقان طبیعت
نوشته شده توسط : hsi

 

چطور به این روستای تاریخی برنت برویم؟

تقریبا ۵ کیلومتر بعد ازسوادکوه، در سمت راست جاده، تابلوی دهکده ی برنت خودنمایی می‌کند. وقتی وارد این جاده باریک می‌شوید، آب و هوایی خوش به میزبانی شما می‌آید و بعد از طی کردن ۵ کیلومتر، به یک دوراهی می رسید که در سمت راست، دهکده ییلاقی برنت در ارتفاعات همچون مرواریدی در صدف برق می‌زند. بعد از آن، با طی کردن مسیری به طول ۸ کیلومتر، به بناهای تاریخی چشم‌نواز این روستا می‌رسید.

 آلاشت، روستایی سرسبز در دل کوهستان‌های مازندران

یکی از روستاهای زیبای مازندران، آلاشت است که کمتر کسی نام آن را شنیده‌. اما بر خلاف آمار کم مسافرت، این شهر زیبا، هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ طبیعی کاملاً ستودنی است. آلاشت دشتی سبز و مرتفع دارد که شما را در ارتفاعات بلند، مهمان ابر و باد و مه می‌کند. در آلاشت، ییلاقات کوچک و بزرگی قرار دارند که ابرهای سیال هر روز در آن جاری‌اند و حتی در هنگام راه رفتن می توانید آن ها را لمس کنید.

روستای آلاشت شمال ایران

آلاشت در توابع سوادکوه قرار دارد که قدمتی ۳۰۰ ساله دارد و در بیشتر ساعت‌های روز و ماه‌های سال، گذرگاه ابرهای پراکنده و مرطوب است. با گذر از جاده های آلاشت، به یک دوراهی می‌رسید که یکی از آن ها به سمت امامزاده ی آلاشت می‌رود و دیگری به روستاهای هلی چال و سواد رودبار. روستای سواد رودبار که در زبان محلی به آن ساتروآر می‌گویند، از پایین محله و بالا محله تشکیل شده‌ که شغل اصلی ساکنان آن، دامپروری است.

گرسماسر، باشکوه ترین ییلاق جنگلی

دشت های بسیار زیبا، کوههای بسیار بلند و چشمه سارهای بسیار خنک، این ییلاق را از ییلاقات دیگر متمایز می کند؛ از ارتفاعات گرسماسر، می‌توان تمام مناطق رامسر و تنکابن را به راحتی به تماشا نشست.

از دیگر جلوه‏ های طبیعی روستای گرسماسر، می‏توان به چشمه‏ های آب معدنی امیرخانی، راد کنار، رستم‏سر، پولاد، چهار پیچ و گرسماسر و نیز به تفرجگاه زیبای لپاسر اشاره کرد. قلعه تاریخی گرسماسر با قدمتی بیش از ده قرن، در مجاورت این روستای باصفا قرار دارد که حاکی از قدمت تاریخی این منطقه است.

 




:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: